Zatrzymanie pereł
Podział na perły naturalne i hodowane utracił już swoje pierwotne obrączkowanie dla większości kupujących z uwagi na atrofia pozyskiwania tych pierwszych - do wnętrza powszechnym obrocie handlowym dostępne są dopiero perły hodowane. Mimo to, mylnie stosowana nomenklatura bezustannie budzi wiele nieporozumień. Chcielibyśmy ułatwić Państwu poruszanie się do wnętrza świecie pereł, nim w takim razie przejdziemy aż do charakterystyki gatunków pereł powinniśmy przede wszystkim porozmawiać owo zagadnienie. Perły naturalneMianem "perły naturalne" określamy kamienie powstające w organizmach mięczaków perłorodnych w strategia naturalny, bez ingerencji człowieka. Powstanie perły w środku naturze jest zjawiskiem wielce rzadkim. Budulcem tych kamieni jest mnogość perłowa, wytwarzana w poprzek tkankę nabłonkową płaszcza, która okrywa zewnętrzną kwant ciała mięczaków. Tkanka ta, odpowiedzialna wewnątrz budowę i rozwój muszli perłopława, stanowi plus maszyneria obronny zanim atakującymi go pasożytami. Jeśli takiemu intruzowi uda się przekłuć muszlę i wejść do wnętrza organizmu, bezzwłocznie otacza go, natomiast następnie izoluje kolejnymi warstwami masy perłowej – dając wewnątrz ten maniera zalążek perle naturalnej. Wbrew szeroko rozpowszechnionej legendzie perła naturalna nie może powstać na ziarnku piasku - wymagana jest w tym miejscu bowiem agresywna papier wartościowy naruszająca spójność ciała mięczaka. Z eliminacją ziaren piasku z wnętrza ciała małż radzi sobie poprzez zwiększone ekskrecja śluzu, jaki wypłukuje martwą materię z muszli.Perły naturalne przy użyciu wieki stanowiły trofea poławiaczy pereł, były i dodatkową premią w procesie połowów zmierzających aż do pozyskania masy perłowej. Częstość znajdowania pereł zależała od momentu gatunku poławianych mięczaków - w skrajnych przypadkach na rzecz pozyskania jednej sztuki niezbędny był wędkowanie wielu tysięcy małży. Na początku XX wieku, w krótkim czasie po rozpoczęciu hodowli, zaprzestano poszukiwania pereł naturalnych i dzień dzisiejszy nowe egzemplarze trafiają na rynek wyłącznie jako wynik przypadkowych znalezisk, dokonywanych zwłaszcza wskroś rybaków poławiających małże i ślimaki do wnętrza celach spożywczych. Ich cenę wyznacza biały kruk występowania (w środku stosunki od momentu wielkości są one od momentu 17 do 200 bicie droższe od chwili pereł hodowanych). Praktycznie niedostępne w środku powszechnym obrocie handlowym, pojedyncze egzemplarze pereł naturalnych bądź biżuterii z takimi perłami sprzedawane są głównie przy użyciu światowe domy aukcyjne, antykwariaty czy też firmy skupujące owe trofea od momentu rybaków. Na dzienna pora współczesny wewnątrz Polsce negacja logiczna ma firmy specjalizującej się w obrocie perłami naturalnymi. Spotykane raz zbytnio razem przeznaczenie terminu "perły naturalne" wewnątrz stosunku do sprzedawanych kamieni pochodzących z hodowli jest dużym nadużyciem i świadczy o chęci wprowadzenia w pomyłka nabywców czy też jest przejawem nieznajomości tematu. Perły hodowaneKamienie te powstają do wnętrza wyniku celowej ingerencji człowieka do wnętrza zwłoki mięczaka perłorodnego, zmierzającej aż do zapoczątkowania procesu formowania się perły. Stymulacja mięczaka aż do produkcji perły polega na wprowadzeniu w jego ciała tkanki nabłonkowej płaszcza, pobranej od innego osobnika, tuż przy czym na dawców tkanki wybierane są organizmy o szczególnie pięknej masie perłowej pokrywającej wewnętrzną stronę ich muszli. Dobór taki pozwala podwyższyć prawdopodobieństwo uzyskania perły wysokiej jakości. W przypadku hodowli pereł jądrowych również wprowadzane jest sztuczne rdzeń atomowy, które będzie stanowiło wzór kształtu perły i skróci sekwencja jej hodowli.Pierwsze perły będące wynikiem ingerencji człowieka w system perłopława uzyskiwano uprzednio w środku Chinach wewnątrz XII wieku. Hodowla wewnątrz większej skali została zapoczątkowana w Japonii, w początku wieku XX i z od czasu do czasu spowodowała zanik pozyskiwania pereł naturalnych. Dziś poprzednio praktycznie wszystkie perły, które spotykają Państwo w środku handlu, to perły hodowane - takie też perły znajdą Państwo w środku naszej ofercie i o takich perłach mówimy do wnętrza większości artykułów dostępnych w naszym sklepie.W powszechnym użyciu jest plus przeświadczenie "perły hodowlane" - jest to toż słowo nieprawidłowy. Mianem "hodowlane" określamy jako że zwierzęta podlegające hodowli. Na epitet martwych obiektów (pereł, to znaczy np. kryształów), które zostały uzyskane wewnątrz efekcie hodowli, do wnętrza języku polskim używamy słowa "hodowane" i jest to wyraz używany uniwersalnie wewnątrz fachowej literaturze gemmologicznej, natomiast także literaturze popularnej pisanej w poprzek znawców tematu. Klasyfikacja pereł z uwagi na tworzące je organizmyZe względu na anturaż bytowania mięczaka perłorodnego, perły (zarówno naturalne kiedy hodowane) dzielimy na słodkowodne i słonowodne (zwane w wielu przypadkach morskimi). Perły słodkowodne to kamienie tanie, popularne - egzemplarze istotnie piękne wewnątrz wodach słodkich uzyskiwane są nadzwyczaj rzadko. To one stanowią dziś podstawową ofertę polskich sklepów jubilerskich. W naszej biżuterii perły słodkowodne pojawiają się wręcz przeciwnie wobec tego jak są nie inaczej niezmiernie wysokiej jakości. Znacznie piękniejsze i cenniejsze są perły słonowodne, które dominują do wnętrza naszej ofercie. Najbardziej rozpowszechnionymi gatunkami pereł słonowodnych są Akoya, Tahiti i South Sea.Najpopularniejsze perły słonowodne, wytwarzane na skroś małże Pinctada Fucata Martensii (japońska nazwa: Akoya). Perły te, z wykorzystaniem wielu znawców uważane są wewnątrz najpiękniejsze. W procesie hodowli powstają na skutek wszczepienia sztucznego worek mosznowy wewnątrz ciało małża - kuli wytoczonej z muszli - oraz fragmentu tkanki nabłonkowej. Sztuczne jajko stanowi norma kształtu, za pośrednictwem czemu perły Akoya (w pobliżu prawidłowym ich wzroście) mają formę kulistą (nieczęsto - wobec odsunięciu się worek mosznowy od tkanki nabłonkowej - otrzymujemy formę, tzw. barokową, w środku której piłka zawiera wypustki, będące śladem „ucieczki” klejnoty rodzinne). Ojczyzną pereł Akoya jest Japonia, perły te hodowane są podobnie jak, m.in. do wnętrza Chinach i Wietnamie. Naturalne barwy, uzyskiwane w środku procesie hodowli, to odcienie bieli w poprzek barwę kremową, aż aż do złocistej to znaczy srebrzysto-szarej. Z uwagi na unikat występowania, w największym stopniu ceniona jest białość w środku odcieniu różu, co skłania hodowców do stosowania zabiegów, nadających perłom taki tylko odcień. W droga pretensjonalny uzyskuje się inne barwy: intensywnie srebrną, dojmująco złotą lub czarną. Perły Akoya osiągają rozmiar od momentu 3 aż do 10 mm, wielce z rzadka aż do 10,5 mm.Perły Tahiti to perły, które rodzą się ciemne. Hodowane są do wnętrza łonie małż Pinctada Margaritifera. Mityczna „afroamerykanka perła” owo racja perła Tahiti, niedaleko czym należy zahaczyć, że perła o barwie znakomicie czarnej negacja logiczna jest perłą cenioną - poszukiwane są egzemplarze o odcieniach czerni modyfikowanych wskroś inne barwy (zieloną, pawią, oberżynową, itp.). To przed chwilą efekty gry świateł na powierzchni perły są tym, czego poszukują koneserzy. Jak wszystkie hodowane perły słonowodne, są to perły jądrowe, pod ręką czym przebieg hodowli jest trudniejszy i dłuższy niż wewnątrz przypadku pereł Akoya. Hodowane są wewnątrz Polinezji Francuskiej, i ich eksport podlega nadzwyczaj surowym restrykcjom rządowym, zmierzającym aż do eliminacji z rynku pereł niskiej jakości. Z uwagi na dłuższy proces hodowli, perły te występują też w środku kształtach odbiegających od czasu kuli - spotykamy w tej okolicy owale, krople czyli perły pierścieniowe. Wyróżniają się przede wszystkim ciemnymi barwami, niemniej jednak spotykane są ponadto jasne (np. szare) perły Tahiti. Perły te osiągają miara od momentu 8 do 18 mm, wybitnie sporadycznie do 21 mm.Perły South Sea owo najrzadsze, najtrudniejsze w środku hodowli i tym samym najcenniejsze spośród hodowanych pereł słonowodnych. Hodowane przede wszystkim w środku Australii (w związku z tym od czasu do czasu miano „perły australijskie”), Indonezji, Filipinach i Birmie. Perła South Sea nazywana jest czasem „królową pereł”. Osiąga rozmiary odkąd 9 do 16 mm, czasem co więcej do 20 mm. Hodowana na jądrze, w łonie małż Pinctada Maxima. Dwie podstawowe barwy tych pereł owo odcień biała (do wnętrza odcieniach od chwili biało-srebrzystego do biało-różowego) oraz odcień złota. Najbardziej cenione są perły o barwie usilnie złotej osiągające ceny chociażby dwakroć wyższe niż perły białe. Są podstawą najbardziej luksusowej biżuterii perłowej. W Polsce od początku do końca niewiele znane i pod każdym względem niedoceniane.
Słowo rozmyślanie nie jest używane jednolicie do wnętrza literaturze chrześcijańskiej. Może konotować owo samo, co medytacja innymi słowy dumanie również ma na myśli wobec tego medytowanie o czymś. Tutaj słowa zaduma używamy wyłącznie na wskazanie chrześcijańskiej bezprzedmiotowej formy modlitwy. Nie chodzi w życiu o medytowanie nad jakąś treścią. Jest to raczej poziom doświadczenia abstrahując od aktywnymi siłami naszej potocznej świadomości. Słowo "zagłębianie się w myślach" pochodzi z łaciny. "Contemplari" znaczy "odczuwać". tutaj. Celem jest intuicja wewnątrz siebie samego, widzenie tego, co boskie wewnątrz nas plus stworzeniu w środku postaci uwewnętrznienia czyli doświadczenia prócz tego naszymi intelektualnymi możliwościami. Kontemplacja jest właściwie stanem doznawania aniżeli stanem aktywnego działania. Tego stanu nie jest dozwolone przyuczyć, wprost przeciwnie właśnie wzbudzić. Dlatego osoby praktykujące kontemplację, co najmniej na początku, potrzebują duchowo doświadczonego człowieka, który je poprowadzi, dodatkowo od momentu którego iskierka przypuszczalnie przeskoczyć, ażeby do wnętrza uczniu, wewnątrz uczennicy podniecić ten tenże ogień. Zadatki do tego są wrodzone każdemu człowiekowi. W kontemplacji wolno nagrodzić czwórka fazy:1. Modlitwa jako wybieg aż do kontemplacji. 2. Doznanie własnego bycia - modlitwa spokoju. 3. Doświadczenie oświecenia. 4. Wcielenie doświadczenia oświecenia.Pierwsze dwa fazy dadzą się osiągnąć z wykorzystaniem każdego człowieka zdrowego fizycznie a psychicznie. Prowadzą one do stanu wielkiego spokoju dodatkowo głębokiego pokoju. W religijnym obszarze nazywa się ów grupa społeczna "modlitwą spokoju". Jako proste egzystencja wewnątrz obecności Boga. Jest to kibić kontemplacji. Człowiek patrzy wewnątrz swoje własne bycie. Doświadcza w ten droga Boga bliżej także głębiej aniżeli poniżej modlitwie ustnej oznacza to rozważającej. "Modlitwa spokoju" wpływa najczęściej twardo na osobowość. Jednakże nie chodzi tutaj coraz o mistyczny postać we właściwym sensie. Ten pojawia się wówczas w środku fazie trzeciej plus czwartej. Mistyczny postać przydarza się człowiekowi: nie wolno go wywołać aktem woli, jednakże tylko wysmażyć poprzez trening modlitwy. Ten, komu dane jest wpakować się do tej przestrzeni, ten na nowo doświadcza, co owo znaczy, żywić afekt Boga ze wszystkich sił. Bóg sam jeden daje takiemu człowiekowi nowe siły, z racji którym prawdopodobnie on czuć sympatię Boga. W praktyce te cztery kroki negacja logiczna występują oddzielnie, przecież krzyżują się dodatkowo zachodzą na siebie.Wspinając się coraz wyżej wewnątrz swych duchowych pragnieniach, człek odkrywa kontemplację jako świat negacja logiczna ledwo możliwą dla siebie, niemniej jednak tudzież sobie zadaną. Pragnąc odpowiedzieć na taki wersja łaski szuka sposobów pogłębienia swej modlitewnej formacji, oraz stylu życia, który by odpowiadał wewnętrznym natchnieniom.W historii myśli kontemplacyjnej stawiano sobie sprawdzanie, na w jakim stopniu istota ludzka o własnych siłach, może naruszyć bramę kontemplacji. Mówiono o tzw. kontemplacji nabytej, do wnętrza odróżnieniu od momentu wlanej. Tę pierwszą wolno by określić modlitwą prostego spojrzenia, ewentualnie też modlitwą głębokiego milczenia, gdzie pokoju dostępują negacja logiczna wprost przeciwnie psychologiczne, natomiast dodatkowo głębsze warstwy bytu. Główną rolę odgrywa miłosna wiara. W niej iluminowany rozum mocą Ducha Świętego zaczyna głębiej oszacować rzeczywistość. Jak stwierdza Gaudium et spes: Dzięki darowi Ducha Świętego dochodzi człek na wskroś wiarę do kontemplacji i pojmowania tajemnicy planu Bożego (GS 15). Kontemplacja wyraża niezwykłe, nieustanne egzystencja myślą również sercem pod Bogu (por. PC 5), pośród Jego tajemnic, zwłaszcza odnośnie aż do człowieka. Początkiem kontemplacji są oczy zwrócone na Boga, tylko na Boga. Pośród wielu miłosnych poznań dokonuje się prolegomena wewnątrz nową duchową topografię.Pośród niej rozkwita otchłań serca w środku gorącym spojrzeniu, czystym, pełnym ufności, zwróconym ku Ojcu w niebiosach. Aby wpakować się w środku dziedzinę kontemplacji, w niezwykłą nocna pora kontemplacji trzeba wymienić klasyczny tekst św. Jana od czasu Krzyża:Orygenes wewnątrz Contra Celsum pisze: Zamknijcie wasze zmysły, wznieście przekonanie waszego ducha natomiast oddalając się od chwili ciała, otwórzcie oczy waszego ducha – owo bezprecedensowy procedura, tak aby zwiedzać Boga.Św. Jan od czasu Krzyża: Dusza powinna tylko z miłości oglądać na Boga… utrzymywać się niewzruszenie spośród miłosną uwagą, dodatkowo prostą i szczerą na kształt ten, który otwiera oczy spośród myślą o miłości (ŻPM 3,33). Kontemplacja do wnętrza swej istocie wiąże się z otwieraniem oczu spośród miłości. Mieć zakochane oczy. tzn. uznać ofiarowaną afekt i kontrować kochając. Dlatego rozciąga się płeć słaba na życie. Być zdolnym do kontemplacji znaczy wyszperać, że jestem miłowany, iż jest Ktoś, który tęskni. 2. Kontemplacja lectio divinaBenedyktyńska rytuał kontemplacyjna lectio divina przekazana została w środku formie listu o. Guigo Kartuza do brata Gerwazego. Guigo II (zm. rzędu 1193 roku) wstąpił aż do zakonu w Grande Chartreuse, którego został wieloletnim generałem, aliści w środku końcu poświęcił się wyłącznie kontemplacji plus pokucie. W korona drzewa zawarł klasyczne pouczenia kształtujące masa pokoleń monastycznych: Gdy pewnego dnia, zajęty pracą ręczną zacząłem kontemplować o ćwiczeniu się człowieka duchowego, niespodziewanie duszy rozmyślającej ukazały się czwórka stopnie duchowe, tudzież to jest: oczytanie, rozmyślanie, modlitwa również kontemplacja. […] Czytanie (lectio) jest wskutek tego pracowitym rozważaniem Pism z wielką uwagą. Rozmyślanie (meditatio) jest gorliwym działaniem umysłu, szukającego - drogą własnego rozumowania - poznania ukrytej prawdy. Modlitwa (oratio) jest pobożnym wysiłkiem serca, mającym na celu oddalenie złych rzeczy dodatkowo osiągnięcie dobrych. Kontemplacja (contemplatio) jest uniesieniem w odniesieniu do Bogu trwożliwego umysłu, kosztującego radości słodyczy wiecznej.Właściwości czterech stopniOkreśliwszy zatem poprzednio kwartet stopnie, pozostaje nam odwiedzać ich właściwości. Czytanie zatem szuka słodkości błogosławionego życia, rozmyślanie znajduje j ą, pacierz prosi o więcej, medytacja smakuje . Stąd plus tenże sam Pan mówi: Szukajcie, oraz znajdziecie, kołaczcie, tudzież otworzą wam. Szukajcie na mocy czytanie, natomiast znajdziecie za pomocą rozmyślanie; kołaczcie na modlitwie, zaś będzie wam otworzone wewnątrz kontemplacji. Czytanie prawie podaje do ust zniewalający pożywienie, rozmyślanie rozgniata go natomiast przeżuwa, modlitwa wydobywa zmysł smaku, dumanie zaś jest samą słodyczą, która raduje także nasyca. Czytanie dotyka w pewnej mierze wyłącznie powierzchni, rozmyślanie przenika głębiej, pacierz jest prośbą pełną pragnienia, zagłębianie się wewnątrz myślach - radością otrzymanej słodyczy.[…]RozmyślanieUważne przeto rozmyślanie, postępując na przedzie nie pozostaje na pozornie, negacja logiczna tkwi na powierzchni, głębiej posuwa stopę. Przenika wewnętrzne sprawy, przeszukuje każdą spośród osobna. Pilnie rozważa, iż Jezus negacja logiczna powiedział: błogosławieni czystego ciała, choć serca. Bo nie wystarczy dysponować ręce czyste od chwili złych uczynków, jeśli plus umysłu negacja logiczna obmyjemy ze zdrożnych rozważań. Potwierdza to powaga proroka, mówiącego: Któż wstąpi na górę Pana czy też który stanie wewnątrz Jego świętym miejscu? Człowiek rąk nieskalanych natomiast czystego serca. Jak z zapałem musiał rozmyślać tę klarowność serca ten wieszcz, bo modląc się mówił: Serce czyste stwórz we mnie, Boże również też: Jeżeli znalazłbym nieprawość do wnętrza mym sercu, Pan by mnie nie wysłuchał. Dusza toteż rozmyśla o tym, gdy niezmiernie troszczył się o tę higiena błogosławiony Hiob, który mówił: Zawarłem syndykat spośród moimi oczami, by chociażby negacja logiczna rzucić okiem na pannę. Oto na kształt nader strzegł się gorsza połowa sakralny, który zamykał swoje oczy, by nie patrzeć na próżność, tak aby niebacznie negacja logiczna ujrzeć tego, czego - zachęcony - mógłby pożądać. […] Dusza, zapalona takimi pochodniami, takimi rozbudzona pragnieniami, rozbiwszy fiolka alabastrowego olejku, zaczyna wyczuwać jego słodkość - wciąż negacja logiczna smakiem, jednak nieledwie powonieniem. I myśli, niczym słodko byłoby doświadczać tej czystości, o której za pośrednictwem rozmyślaniu wie, jak na przykład wybitnie jest miłą. Lecz cóż uczyni? Płonie pragnieniem posiadania, i negacja logiczna widzi w środku sobie sposobu, w jaki sposób mogłaby ją posiąść: im więcej szuka, tym więcej pragnie. Gdy mnoży rozmyślania, pomnaża również boleść, ponieważ pragnąc słodyczy czystości serca, negacja logiczna przypadkiem jej posmakować. Albowiem ten, jaki czyta czy rozmyśla, nie przypuszczalnie percypować owej słodyczy, jeśli negacja logiczna będzie mu owo dane spośród górska kraina […]ModlitwaDusza zatem widząc, iż sama z siebie negacja logiczna prawdopodobnie dojść do upragnionych słodyczy poznania a doświadczenia i że im z większym natężeniem zstępuje do wnętrza kretyn serca, tym z większym natężeniem raduje się Bóg, upokarza się także ucieka się aż do modlitwy, mówiąc: Panie, który ukazujesz się ale wręcz ludziom czystego serca, oto na skroś oczytanie i rozmyślanie badałam, kiedy mogłabym posiąść prawdziwą klarowność, abym zbyt jej pośrednictwem mogła detalicznie albo niemniej jednak w środku małej części zidentyfikować Ciebie. Szukałam Twego oblicza, Panie, oblicza Twego poszukiwałam. Długo rozważałam w mym sercu, aż rozgorzał w nim entuzjazm natomiast zapędy, by bardziej Cię poznać. Dajesz mi się zawrzeć znajomość, kiedy łamiesz na rzecz mnie bochenek Pisma Świętego, a im z większym natężeniem Cię poznaję, tym w wyższym stopniu zidentyfikować Cię pragnę, w tym momencie nie z lekka, według litery, wprawdzie poprzez doświadczenie.[…] Kontemplacja Tymi tudzież podobnymi słowami, pełnymi ognia, dusza rozpala swoje ochota, okazuje swoje uczucie. Tymi śpiewami przywołuje Oblubieńca. Pan zaś, którego oczy patrzą na sprawiedliwych, natomiast uszy Jego otwarte są na ich prośby, nie czeka nawet aż skończą się te błagania, przecież przerywając kurs modlitwy pospiesznie się ukazuje zaś prędko wybiega przeciw spragnionej duszy oraz rozlewając rosę niebiańskiej słodyczy, namaszczając najlepszym olejkiem, ożywia ją zmęczoną, pragnącą - nasyca, wysuszoną orzeźwia plus sprawia, do wnętrza przedziwny strategia umacniając, ożywiając, upajając także otrzeźwiając, iż zapomniawszy o rzeczach ziemskich, pamięta płeć słaba resztkami sił o Nim. I także podczas gdy cielesne żądze zwyciężają duszę w istocie wielce, iż porzuca płeć piękna wszelkie rola rozumu, a istota ludzka staje się poniekąd wszystek konkretny, istotnie też wskutek tej niebieskiej kontemplacji wszelkie poruszenia cielesne w taki sposób są pochłaniane natomiast opanowywane na skroś duszę, iż materia uprzednio wewnątrz niczym się jej nie sprzeciwia plus homo sapiens staje się w pewnym sensie taki sam duchowy. 3. Kształtowanie ognika miłościŚw. Bonawentura (Giovanni Fidanza, 1217-1274), na przestrzeni studiów wewnątrz Paryżu do wnętrza 1243 związał się z zakonem franciszkańskim. Po dwudziestu latach uprawiania teologii, został wybrany na generała; następny kardynał także biskup Albano. Rozwijając tajemnicę duchowego wzrostu wewnątrz Rozmowie spośród samym sobą o czterech rodzajach modlitwy myślnej, Doktor Kościoła zakreśla kierunki krzyża:Przedmiotem pobożnego duchowego szkolenie mają znajdować się rzeczy wewnętrzne zaś zewnętrzne, głębokie a wysokie.Po pierwsze danie, psyche pobożna powinna na skroś etiuda duchowe przydzielić promień kontemplacji na swoje środek, żeby zobaczyć, na sposób jest ukształtowana za pomocą naturę, zniekształcona za pomocą grzech, naprawiona wskroś łaskę.Po drugie, powinna przestawić promień kontemplacji na rzeczy zewnętrzne, by uchwycić sens, wzorem niestałe jest ziemskie fortuna, na kształt niewiadoma ziemska hardość natomiast w jaki sposób żałosna ziemska wielkość.Po trzecie, powinna przesunąć promień kontemplacji w odniesieniu do głębi, żeby zdać sobie sprawę nieuniknioną niezbędność ludzkiej śmierci, straszną rygor Sądu Ostatecznego także karę piekła nie aż do zniesienia.Po czwarte, powinna mierzyć promień kontemplacji w odniesieniu do wysokości, żeby zrozumieć niebieską zadowolenie, jej nieocenioną koszt, niewymowną zadowolenie zaś nieskończoną wieczność.Duszo pobożna, oto jest ten błogosławiony krucyfiks, szczegółowy czterema kierunkami, na którym na skroś ustawiczne rozmyślanie winnaś zawisnąć wszystkiego ze swym najsłodszym oblubieńcem Jezusem Chrystusem. Oto jest ów żarzący miejsce do spania, zaopatrzony w czwórka koła, na którym na skroś usilną kontemplację winnaś wkraczać do pałacu nieba, wewnątrz pozostałość zbytnio swoim najwierniejszym Przyjacielem.W dziełku Trzy najdroższy, ewentualnie pożoga miłości, zostawił praktyczne wskazania na rzecz wejścia na drogę kontemplacji.Powiedzmy, jakże mamy wprawiać się się w stosunku aż do ognika mądrości. Należy to czynić do wnętrza takim porządku:
Słowo rozmyślanie nie jest używane jednolicie do wnętrza literaturze chrześcijańskiej. Może konotować owo samo, co medytacja innymi słowy dumanie również ma na myśli wobec tego medytowanie o czymś. Tutaj słowa zaduma używamy wyłącznie na wskazanie chrześcijańskiej bezprzedmiotowej formy modlitwy. Nie chodzi w życiu o medytowanie nad jakąś treścią. Jest to raczej poziom doświadczenia abstrahując od aktywnymi siłami naszej potocznej świadomości. Słowo "zagłębianie się w myślach" pochodzi z łaciny. "Contemplari" znaczy "odczuwać". tutaj. Celem jest intuicja wewnątrz siebie samego, widzenie tego, co boskie wewnątrz nas plus stworzeniu w środku postaci uwewnętrznienia czyli doświadczenia prócz tego naszymi intelektualnymi możliwościami. Kontemplacja jest właściwie stanem doznawania aniżeli stanem aktywnego działania. Tego stanu nie jest dozwolone przyuczyć, wprost przeciwnie właśnie wzbudzić. Dlatego osoby praktykujące kontemplację, co najmniej na początku, potrzebują duchowo doświadczonego człowieka, który je poprowadzi, dodatkowo od momentu którego iskierka przypuszczalnie przeskoczyć, ażeby do wnętrza uczniu, wewnątrz uczennicy podniecić ten tenże ogień. Zadatki do tego są wrodzone każdemu człowiekowi. W kontemplacji wolno nagrodzić czwórka fazy:1. Modlitwa jako wybieg aż do kontemplacji. 2. Doznanie własnego bycia - modlitwa spokoju. 3. Doświadczenie oświecenia. 4. Wcielenie doświadczenia oświecenia.Pierwsze dwa fazy dadzą się osiągnąć z wykorzystaniem każdego człowieka zdrowego fizycznie a psychicznie. Prowadzą one do stanu wielkiego spokoju dodatkowo głębokiego pokoju. W religijnym obszarze nazywa się ów grupa społeczna "modlitwą spokoju". Jako proste egzystencja wewnątrz obecności Boga. Jest to kibić kontemplacji. Człowiek patrzy wewnątrz swoje własne bycie. Doświadcza w ten droga Boga bliżej także głębiej aniżeli poniżej modlitwie ustnej oznacza to rozważającej. "Modlitwa spokoju" wpływa najczęściej twardo na osobowość. Jednakże nie chodzi tutaj coraz o mistyczny postać we właściwym sensie. Ten pojawia się wówczas w środku fazie trzeciej plus czwartej. Mistyczny postać przydarza się człowiekowi: nie wolno go wywołać aktem woli, jednakże tylko wysmażyć poprzez trening modlitwy. Ten, komu dane jest wpakować się do tej przestrzeni, ten na nowo doświadcza, co owo znaczy, żywić afekt Boga ze wszystkich sił. Bóg sam jeden daje takiemu człowiekowi nowe siły, z racji którym prawdopodobnie on czuć sympatię Boga. W praktyce te cztery kroki negacja logiczna występują oddzielnie, przecież krzyżują się dodatkowo zachodzą na siebie.Wspinając się coraz wyżej wewnątrz swych duchowych pragnieniach, człek odkrywa kontemplację jako świat negacja logiczna ledwo możliwą dla siebie, niemniej jednak tudzież sobie zadaną. Pragnąc odpowiedzieć na taki wersja łaski szuka sposobów pogłębienia swej modlitewnej formacji, oraz stylu życia, który by odpowiadał wewnętrznym natchnieniom.W historii myśli kontemplacyjnej stawiano sobie sprawdzanie, na w jakim stopniu istota ludzka o własnych siłach, może naruszyć bramę kontemplacji. Mówiono o tzw. kontemplacji nabytej, do wnętrza odróżnieniu od momentu wlanej. Tę pierwszą wolno by określić modlitwą prostego spojrzenia, ewentualnie też modlitwą głębokiego milczenia, gdzie pokoju dostępują negacja logiczna wprost przeciwnie psychologiczne, natomiast dodatkowo głębsze warstwy bytu. Główną rolę odgrywa miłosna wiara. W niej iluminowany rozum mocą Ducha Świętego zaczyna głębiej oszacować rzeczywistość. Jak stwierdza Gaudium et spes: Dzięki darowi Ducha Świętego dochodzi człek na wskroś wiarę do kontemplacji i pojmowania tajemnicy planu Bożego (GS 15). Kontemplacja wyraża niezwykłe, nieustanne egzystencja myślą również sercem pod Bogu (por. PC 5), pośród Jego tajemnic, zwłaszcza odnośnie aż do człowieka. Początkiem kontemplacji są oczy zwrócone na Boga, tylko na Boga. Pośród wielu miłosnych poznań dokonuje się prolegomena wewnątrz nową duchową topografię.Pośród niej rozkwita otchłań serca w środku gorącym spojrzeniu, czystym, pełnym ufności, zwróconym ku Ojcu w niebiosach. Aby wpakować się w środku dziedzinę kontemplacji, w niezwykłą nocna pora kontemplacji trzeba wymienić klasyczny tekst św. Jana od czasu Krzyża:Orygenes wewnątrz Contra Celsum pisze: Zamknijcie wasze zmysły, wznieście przekonanie waszego ducha natomiast oddalając się od chwili ciała, otwórzcie oczy waszego ducha – owo bezprecedensowy procedura, tak aby zwiedzać Boga.Św. Jan od czasu Krzyża: Dusza powinna tylko z miłości oglądać na Boga… utrzymywać się niewzruszenie spośród miłosną uwagą, dodatkowo prostą i szczerą na kształt ten, który otwiera oczy spośród myślą o miłości (ŻPM 3,33). Kontemplacja do wnętrza swej istocie wiąże się z otwieraniem oczu spośród miłości. Mieć zakochane oczy. tzn. uznać ofiarowaną afekt i kontrować kochając. Dlatego rozciąga się płeć słaba na życie. Być zdolnym do kontemplacji znaczy wyszperać, że jestem miłowany, iż jest Ktoś, który tęskni. 2. Kontemplacja lectio divinaBenedyktyńska rytuał kontemplacyjna lectio divina przekazana została w środku formie listu o. Guigo Kartuza do brata Gerwazego. Guigo II (zm. rzędu 1193 roku) wstąpił aż do zakonu w Grande Chartreuse, którego został wieloletnim generałem, aliści w środku końcu poświęcił się wyłącznie kontemplacji plus pokucie. W korona drzewa zawarł klasyczne pouczenia kształtujące masa pokoleń monastycznych: Gdy pewnego dnia, zajęty pracą ręczną zacząłem kontemplować o ćwiczeniu się człowieka duchowego, niespodziewanie duszy rozmyślającej ukazały się czwórka stopnie duchowe, tudzież to jest: oczytanie, rozmyślanie, modlitwa również kontemplacja. […] Czytanie (lectio) jest wskutek tego pracowitym rozważaniem Pism z wielką uwagą. Rozmyślanie (meditatio) jest gorliwym działaniem umysłu, szukającego - drogą własnego rozumowania - poznania ukrytej prawdy. Modlitwa (oratio) jest pobożnym wysiłkiem serca, mającym na celu oddalenie złych rzeczy dodatkowo osiągnięcie dobrych. Kontemplacja (contemplatio) jest uniesieniem w odniesieniu do Bogu trwożliwego umysłu, kosztującego radości słodyczy wiecznej.Właściwości czterech stopniOkreśliwszy zatem poprzednio kwartet stopnie, pozostaje nam odwiedzać ich właściwości. Czytanie zatem szuka słodkości błogosławionego życia, rozmyślanie znajduje j ą, pacierz prosi o więcej, medytacja smakuje . Stąd plus tenże sam Pan mówi: Szukajcie, oraz znajdziecie, kołaczcie, tudzież otworzą wam. Szukajcie na mocy czytanie, natomiast znajdziecie za pomocą rozmyślanie; kołaczcie na modlitwie, zaś będzie wam otworzone wewnątrz kontemplacji. Czytanie prawie podaje do ust zniewalający pożywienie, rozmyślanie rozgniata go natomiast przeżuwa, modlitwa wydobywa zmysł smaku, dumanie zaś jest samą słodyczą, która raduje także nasyca. Czytanie dotyka w pewnej mierze wyłącznie powierzchni, rozmyślanie przenika głębiej, pacierz jest prośbą pełną pragnienia, zagłębianie się wewnątrz myślach - radością otrzymanej słodyczy.[…]RozmyślanieUważne przeto rozmyślanie, postępując na przedzie nie pozostaje na pozornie, negacja logiczna tkwi na powierzchni, głębiej posuwa stopę. Przenika wewnętrzne sprawy, przeszukuje każdą spośród osobna. Pilnie rozważa, iż Jezus negacja logiczna powiedział: błogosławieni czystego ciała, choć serca. Bo nie wystarczy dysponować ręce czyste od chwili złych uczynków, jeśli plus umysłu negacja logiczna obmyjemy ze zdrożnych rozważań. Potwierdza to powaga proroka, mówiącego: Któż wstąpi na górę Pana czy też który stanie wewnątrz Jego świętym miejscu? Człowiek rąk nieskalanych natomiast czystego serca. Jak z zapałem musiał rozmyślać tę klarowność serca ten wieszcz, bo modląc się mówił: Serce czyste stwórz we mnie, Boże również też: Jeżeli znalazłbym nieprawość do wnętrza mym sercu, Pan by mnie nie wysłuchał. Dusza toteż rozmyśla o tym, gdy niezmiernie troszczył się o tę higiena błogosławiony Hiob, który mówił: Zawarłem syndykat spośród moimi oczami, by chociażby negacja logiczna rzucić okiem na pannę. Oto na kształt nader strzegł się gorsza połowa sakralny, który zamykał swoje oczy, by nie patrzeć na próżność, tak aby niebacznie negacja logiczna ujrzeć tego, czego - zachęcony - mógłby pożądać. […] Dusza, zapalona takimi pochodniami, takimi rozbudzona pragnieniami, rozbiwszy fiolka alabastrowego olejku, zaczyna wyczuwać jego słodkość - wciąż negacja logiczna smakiem, jednak nieledwie powonieniem. I myśli, niczym słodko byłoby doświadczać tej czystości, o której za pośrednictwem rozmyślaniu wie, jak na przykład wybitnie jest miłą. Lecz cóż uczyni? Płonie pragnieniem posiadania, i negacja logiczna widzi w środku sobie sposobu, w jaki sposób mogłaby ją posiąść: im więcej szuka, tym więcej pragnie. Gdy mnoży rozmyślania, pomnaża również boleść, ponieważ pragnąc słodyczy czystości serca, negacja logiczna przypadkiem jej posmakować. Albowiem ten, jaki czyta czy rozmyśla, nie przypuszczalnie percypować owej słodyczy, jeśli negacja logiczna będzie mu owo dane spośród górska kraina […]ModlitwaDusza zatem widząc, iż sama z siebie negacja logiczna prawdopodobnie dojść do upragnionych słodyczy poznania a doświadczenia i że im z większym natężeniem zstępuje do wnętrza kretyn serca, tym z większym natężeniem raduje się Bóg, upokarza się także ucieka się aż do modlitwy, mówiąc: Panie, który ukazujesz się ale wręcz ludziom czystego serca, oto na skroś oczytanie i rozmyślanie badałam, kiedy mogłabym posiąść prawdziwą klarowność, abym zbyt jej pośrednictwem mogła detalicznie albo niemniej jednak w środku małej części zidentyfikować Ciebie. Szukałam Twego oblicza, Panie, oblicza Twego poszukiwałam. Długo rozważałam w mym sercu, aż rozgorzał w nim entuzjazm natomiast zapędy, by bardziej Cię poznać. Dajesz mi się zawrzeć znajomość, kiedy łamiesz na rzecz mnie bochenek Pisma Świętego, a im z większym natężeniem Cię poznaję, tym w wyższym stopniu zidentyfikować Cię pragnę, w tym momencie nie z lekka, według litery, wprawdzie poprzez doświadczenie.[…] Kontemplacja Tymi tudzież podobnymi słowami, pełnymi ognia, dusza rozpala swoje ochota, okazuje swoje uczucie. Tymi śpiewami przywołuje Oblubieńca. Pan zaś, którego oczy patrzą na sprawiedliwych, natomiast uszy Jego otwarte są na ich prośby, nie czeka nawet aż skończą się te błagania, przecież przerywając kurs modlitwy pospiesznie się ukazuje zaś prędko wybiega przeciw spragnionej duszy oraz rozlewając rosę niebiańskiej słodyczy, namaszczając najlepszym olejkiem, ożywia ją zmęczoną, pragnącą - nasyca, wysuszoną orzeźwia plus sprawia, do wnętrza przedziwny strategia umacniając, ożywiając, upajając także otrzeźwiając, iż zapomniawszy o rzeczach ziemskich, pamięta płeć słaba resztkami sił o Nim. I także podczas gdy cielesne żądze zwyciężają duszę w istocie wielce, iż porzuca płeć piękna wszelkie rola rozumu, a istota ludzka staje się poniekąd wszystek konkretny, istotnie też wskutek tej niebieskiej kontemplacji wszelkie poruszenia cielesne w taki sposób są pochłaniane natomiast opanowywane na skroś duszę, iż materia uprzednio wewnątrz niczym się jej nie sprzeciwia plus homo sapiens staje się w pewnym sensie taki sam duchowy. 3. Kształtowanie ognika miłościŚw. Bonawentura (Giovanni Fidanza, 1217-1274), na przestrzeni studiów wewnątrz Paryżu do wnętrza 1243 związał się z zakonem franciszkańskim. Po dwudziestu latach uprawiania teologii, został wybrany na generała; następny kardynał także biskup Albano. Rozwijając tajemnicę duchowego wzrostu wewnątrz Rozmowie spośród samym sobą o czterech rodzajach modlitwy myślnej, Doktor Kościoła zakreśla kierunki krzyża:Przedmiotem pobożnego duchowego szkolenie mają znajdować się rzeczy wewnętrzne zaś zewnętrzne, głębokie a wysokie.Po pierwsze danie, psyche pobożna powinna na skroś etiuda duchowe przydzielić promień kontemplacji na swoje środek, żeby zobaczyć, na sposób jest ukształtowana za pomocą naturę, zniekształcona za pomocą grzech, naprawiona wskroś łaskę.Po drugie, powinna przestawić promień kontemplacji na rzeczy zewnętrzne, by uchwycić sens, wzorem niestałe jest ziemskie fortuna, na kształt niewiadoma ziemska hardość natomiast w jaki sposób żałosna ziemska wielkość.Po trzecie, powinna przesunąć promień kontemplacji w odniesieniu do głębi, żeby zdać sobie sprawę nieuniknioną niezbędność ludzkiej śmierci, straszną rygor Sądu Ostatecznego także karę piekła nie aż do zniesienia.Po czwarte, powinna mierzyć promień kontemplacji w odniesieniu do wysokości, żeby zrozumieć niebieską zadowolenie, jej nieocenioną koszt, niewymowną zadowolenie zaś nieskończoną wieczność.Duszo pobożna, oto jest ten błogosławiony krucyfiks, szczegółowy czterema kierunkami, na którym na skroś ustawiczne rozmyślanie winnaś zawisnąć wszystkiego ze swym najsłodszym oblubieńcem Jezusem Chrystusem. Oto jest ów żarzący miejsce do spania, zaopatrzony w czwórka koła, na którym na skroś usilną kontemplację winnaś wkraczać do pałacu nieba, wewnątrz pozostałość zbytnio swoim najwierniejszym Przyjacielem.W dziełku Trzy najdroższy, ewentualnie pożoga miłości, zostawił praktyczne wskazania na rzecz wejścia na drogę kontemplacji.Powiedzmy, jakże mamy wprawiać się się w stosunku aż do ognika mądrości. Należy to czynić do wnętrza takim porządku:
Komentarze
Prześlij komentarz